Fullspäckad helg

Helgen började med att i fredags var jag på tjej träff och det var sååå roligt, det måste vi verkligen göra om, vi var hemma till ca 02.00 då mathias hade hämtat oss.
På lördagen vaknade vi och vi åt jätte god frukost som mathias hade gjort jätte mysigt var det. Vi började slå in mamma present i en stor kartong som vi tagit i från gummiteknik :) .. Sen duschde vi  och jag sminkade mig, vi åkte iväg till mathias mamma och pappa för att hämta en present från dom till mamma.  Sedan vidare till  centrum för att köpa det allra sista och de jag och mathias skulle göra som förätt och det var Avokado & skagenröra!!

Sen for vi ut till Robert och Helen där vi skulle träffas, vi slog in den andra presenten i en annan stor kartong, efter kl 14.00 kom min bror med Martina o Bubbel & ROnja det var såå kul o se dem*leeer*  Ronja löpte så det var lite jobbigt för nicke vart såå KÅÅÅÅT HAHA !

Sedan ialf kl 15.00 tog vi våra bilar och hundar smög oss ner till mamma och pappa(mamma satt vid datorn)pappa kollade såå allt gick bra genom köks fönstret hehe, ialf sååå sprang vi upp med paket och blommor och hundarna, samt HElen hade gjort i ordning ballonger som var som hjärtan där vi skrev
GRATTIS EWA PÅ 50 ÅRS DAGEN alltså 6 ord, ett ord på varje ballong så alla höll i en varsin ballong var såå sprang min bror fram och knackade på och det tog ett tag innan mamma kom och öppnade DÖRREN!!!!!
Och tårarna bara rinner ner för hennes kind och hon utbrister ALLA MINA BAAAARN!!! Hon var såå extra glad för att min bror och hans fru hade kommit från örebro som vi ska träffa NÄSTA helg =P att dom kom och med alla hundar.. DEt var sååå kul att se att hon vart sååå glad. Vi kliver in och hon öppnar presenterna i den första var det en stor KASTRULL till deras speciella spis som är 10 LITER, i det andra paketet fick hon 2biljetter till FOOT LUCIE (det är en musikal teater) hon vart jätte glad!!!

Vi sprang ut i bilen där maten stog, vi bjöd på 3rätters middag mamam vart så paff det var kul o se hennes min(JAG behöver alltså inte göra NÅGOT idag?) haha NEEJ hehe!! =D det vart :
förätt. avokado och skagenröra
varmrätt: kött o potatis jätte gott.
Efterätt : maräng swish typ något med hallon & blåbär....

Vi åt mat och hade jätte trevligt och sen på kvällen åkte min bror o hans fru med deras hundar vidare mot min brors frus föräldrar där dom skulle sova... Vi forsatte kvälle med att spela kort, 7an och mamma VANN ju så klart ;) haha...

Dagen vart verkligen lyckad det var åå kul tycker jag. Igår hade hon öppet hus för släkten & vänner..

mammas bröder kom o vår momor, samt ett par massa andra kompisar hon fick blommor & en jätte tomte av Carol & Fredrik i tyg som hon vart sÅÅÅ glad för... Sen fick hon 3 st biljetter på valfrii koncert från ticknet...alltså typ present kort... Mormor och mina morbröder med familjer hann tyvär åka innan mamma öppnade paketen.
Det sista paketet mamma öppnade var ifrån hennes mamma min mormor alltså. Hon läste grattis kortet och i det stog det något med att nu du fylla 50 år PAPPAS lilla Solstråle alltså (vår morfar som inte lever längre) Det tog hårt på mamma oo hon vart tårögd så försökte hon läsa vidare men sa ifrån att Neeej jag klarar det inte såå kollade hon på paketet såå sa hon PAPPA med alla tårar ner för kinden=´( det gjorde såå ont i mig.. Hon öppnade asken där i låg ett ÄKTA SILVER HALSBAND som glitrade hur mkt såå jag kan nog inte förklara.. det var så OTROLIGT FINT!!!!!!!!!! =)

Vi hjälpte dom lite granna och klockan vart så mkt oo vi skulle också hem... Det vart verkligen en jätte lyckad HELG!!!


När vi kom hem packade vi uppoch satte oss och tittade på film sen gick vi och la oss eftersom mathias skulle jobba idag...



Jag är såå GLAAAD Att mammas helg vart så lyckad att inget gick snett el något och se att hon vart verkligen överaskad och glad. JAg älskar dig VÄRLDENS bästa MAMMA!!! <3

image6

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0