åttondejanuaritvåtu

Jag är ställd vet inte om jag fort är i chock men de tror jag inte, jag har sovit jätte dåligt har haft en som velat krypa under mitt täcke hela tíden.. Han vill att man ska klappa honom hela tiden röra vid honom annars piper han låter nästan som gnäll!!



Allt hände igår, jag o nicke var ute hos carol o fredrik(tildas fam) oo hälsade på. Nicke var ute med Nemo o lekte oo fredrik var också ute, nemo springer upp till granngården o nicke hänger på. Fredrik ropar ner dom oo båda börjar springa, i världens fart ifrån skogen kommer en bergnings bil ii världens fart tydligen körde han jätte fort. Nicke springer in o dörren på bilen oo han skriker. Fredrik springer upp  hämtar honom oo försöke ställa han på benen men de ¨går inte han hoppar bara fram...

Fredrik kommer in med honom till oss ooo han säger inte mkt sen hoppar han fram o carol sätte kalt på såret där håret försvunnit oo de blöder litegranna. Efter det känner hon lite löst på honom o han börjar  SKRIIIIKAAA!! dåå brister jag ii tårar han bara skriker oooo hoppar upp i rygg i knät på mig.. Vi inser att vi måste åka in med honom sååå han rönkas, vi bär in honom ii bilen som ett collie ooo jag sitter bak med honom. Bålstas vettrinärer har inte röntgen ännu?? o sigtuna har röntgen men ingen vetrinär BRAA?!? sååå vi fick åka till Enköping.

Dom tog såå bra hand om honom satte förs smärtstillande på honom  i nacken oo han skriker igen ...=( Efter det ger dom honom lugnande såååå dom kan känna mer på honom dom känner inge mer än en svullnad. Han bärs in  röntgen där vi får dra hans ben åt  olika håll de gör så ont o seee....

Vi går o tittar på bilder medans ligger han kvar i rummet i hans korg på golvet, han har en spricka ii skulderbladet
=( när vi kommer tillbaka e han fort så groggig men han har kämpat sig ur korgen mot dörren.... =/

Hela kalaset var inte billigt men men vad gör man inte??' =( suuuuck...Han får en dos till smärtstillande & vi får bege oss hem men först måste vi åka till apoteket ooo hämta hans medecin(morfin)ungefär..
Vi kommer hem o vi sover kvar hos tilda med familj, på kvällen så åker ja o hämtar mathias med mat oo kläder o allt.. Nicke vart så glad över att se husse......

Jag o carol provar hela kvällen för att få honom att kissa, vi måste ju bära ut honom eftersom han inte får gå själv men inget kiss kommer. Senare på kvällen så får vi i honom vatten o mat ialf.. Han sover oroligt hela natten oo han sätter sig upp o tittar om både ja o mathias är där annars så gnäller han...

I morse gnällde han såå d¨var de dags för ny medecin dos oo vi prova att gå ut o kissa han kissade 5 gånger =D skööönt nu ska ja bara få honom att bajsa...
Igår kväll såg vi redan en sån förändring han gick på gräsmattan han klagade inte, han var så snabb att han hann uppp ett trapp steg på trappan in ..

Vi är här ute för att det är lättare för mig eftersom mathias jobbbar oo jag slipper bära honom upp o ner i trappan, och att vara själv ¨är så tråkigt......

Nu ska han vara stilla i veckor, oo de är inte lätt rör man sig ska han efter hela tiden,.. blir inga trappor el s¨på många veckor tur bara att jag inte jobbar faktiskt så slapp ja ta ledigt..


Det var en jobbig dag orolig som den oo han med....


Nu e bara nästa problem nuuuu  e  allt krångel med försäkring  ooo vi måste fåtag i honom som körde bilen,(han vart helt förstörd) menmnen vi får se det är ett himka KAOs ialf.. vet inte vart man ska börja, =( hoppas jag får tillbaka några pengar  ialf !!


Snart kommer fredrik ooo mathias hem de slutar kl 15.00.... Nicke längtar nog efter husse =/ då ska vi försöka att gå ut igen oo få honom att bajsa.....



jag har spänt mig såå att jag har kramp  iii käken, &   jag har tugga sönder min läpp !


återskriver sen, han e på bättrings väg men om de inte ringer i från strömsholm såå behöver han inte opereras då självläker det..




Pussssss nicke vi älskar dig mussmusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0