Kväll & Bok tips

Nu har vi ätit middag, M ville ha korv med bröd bara å då hade jag ingen lust o ställa mej o laga mat om bara jag ska äta..
Vi såg Beck - pansionerade Pärlan handlar om dom här människorna som flyktas från sitt land där det är krig och dom gör allt för att komma till Sverige, så antigen får dom betala 1000 tals dollar för att komma hit eller så färdas dom med kryssnings fartyg med bomber fast tejpade på magen..  Inte en av dom bäst  Beck direkt... men men..

M somnade så klart men det var ingen ny het själv är jag jätte trött o sitter  o gäspar men jag vill sova i kväll istället..
Idag hade jag faktiskt tänkt börja kolla på One Three Hill Meen Neeeeee kom aldrig dit haha.... KANSKE börjar på den i morn..

Har inte blivit någon simning den här veckan men vi tänkte gå dit i morgonkl 12 när dom öppnar...
Jag måste beställa en tid hos tandläkaren meen vet ju att jag kommer få komma någon gång i maj såå vad spelar de för roll? Enda fördelen är att det är GRATIS eftersom att både jag och M har sådan där försäkring typ,som gör att vi betalar en gång varje år oo de ska räcka för de tid pengarna man skulle behöva lägga ut över ett år själv tycker jag det är jätte praktiskt..


Mamma ringde för en stund sen & frågade om vi kunde hämta henne i morgon i jakobsberg för hon skulle hem till någon kompisi oo partajja lite... Pappa åker till örebro i morgon till bror min :)..
Men det var inte säkert att hon skulle dit isåfall ska vi åka dit i morgon kväll/natt o sen tar M mammas bil o kör hem till henne och jag kör mamma i vår bil.. Men vi får se som sagt hon hade inte bestämt sig.
Men där imot blir det Lets Dance Finalen i morn.. Wiie.. Hoppas Verkligen TINA vinner..
Har inte bestämt vad vi ska äta ännu vill äta något gott.. Har blivit si o så med maten denna vecka.....
Men vi får se...... vad jag hittar på!

Det ska som sagt bli fint väder till helgen,så på lördag blir det nog en lång promenad med voffsen våår... Så skönt man ska verkligen passa på. Sen på eftermiddagen lämnar vi nog över Nicke till hans "farmor o farfar"
sen  åker vi KANSKE till min farmor o farfar o visar upp bilen för dom, vi får se vad klockan blir & vad det är för väder!
Sen ska vi  in till IKEA i barkarby oo kollar läget lite vi ska inte stor shoppa bara köpa ny tvättkorg,doftblommor sen ska jag se om mina vattenväxter har kommit in =D
Sen ska vi in mot Kista O kolla på bio.. Men vi har inte bestämt om vi ska käka där eller innan el bara fika vi får se..
Sen ska vi nog hem o se tv det börjar något nytt på lördag om jag inte mins fel, så blir det nog en flaska vin till det *ler*...

Nu har jag fått tillbaka 2 av mina böcker som jag sökt efter så länge.. boken heter
Pojken Som Kallades Det.
Har undrat vem som lånat dom men min mormor hade 2 st.. Jag fick alla5 böcker när jag fyllde 18 år.. Jag fastnade för Boken när jag var tvungen när man skulle läsa en bok i 2-3an i skolan... på Gymnasie!
O en sak måste jag bara säga jag tycker absolut inte om att läsa det är inte min grej. Men den här boken skulle jag kunna läsa 4900000000 GÅNGER.... Den handlar om en pojke med 2 el 3 syskon jag mins inte riktigt som blir riktigt illa behandlad av sin mamma med olika metoder som att mamman fäster handen på spisen o bränner händerna på pojken & tvingar honom att andas in en massa konstiga ämnen från toaletten. Han tvingas äta sin lillebrors BAJS bjöja...... HAn får sova nere i källare o komma upp o bara gör sysslor...
AA jag kan inte forsätta det finns hur mkt som helst.. LÄS DEN ! ! ! !! ! ! Boken är en sann berättelse. Men som sagt nu har jag fått tillbaka 2 nu fattas bara 2 till?! haha.. Pojken som själv vart utsatt är han som själv skrivit boken...



image82





Vi hade ju tänkt se Privat Practis idag men jag vet inte vad som hänt det var inte förra veckan heller? O det har bara hållt på i kanske 3-5 gånger..?! hm.. Ingen kustbevakningen heller..
Vi ska nog ut med nicke snart sen ska jag hoppa in i min NYA FRÄSHA dusch ;) hahaha.. Sen lacka om naglarna..




Var inne på min statistik tidigare idag oo vilken skilnad det är som jag sa förut så är det mellan 10-20 personer som läser min blogg varje dag. Men igår hade jag upp på 105st sidvisningar hmm?
Jag skriver denna blogg för min egna del jag tycker om att skriva av mig  o sen gåtillbaka o läsa.......
Men vad det kan skilja =)

Ibland undrar jag vad jag FÅR allt ifrån o skriva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0