In the Shit

Detta är min blogg därför skriver jag vad jag vill !

Täänk om man vore "mindre"


Just nu e jag så oendligt trött på mitt Liv som Ida helena ewa gedda 20 år gammal Bor i bålsta med pojkvän och jobbar som personlig assistent..
Det är många gånger under dagen jag önskar jag kunde dränka mej själv så man slapp denna smärta, sjukt va?
Men det kan jag inte för jag har en del att sköta..
Men men sånt e livet !

Allt började när jag var liten ärligt så mins jag inte, mamma säger att det var från att jag var 6-7 år som de började..
Jag åt vanlig mat men rörde väl mej inte spec mkt..
Problemet tillhör nog också att jag kan inte äta grönsaker o FÅÅ frukter, det är skit jobbigt det går helt enkelt inte ner..
Väldigt kräsen på mat.....HAr alltid varit längt oo störts i klassen så länge ja kan minnas...

Såå länge jag kan minnas har jag varit stoor, det var väl ganska bra på den tiden då vi fort dansade några gånger i veckan.. Då hade man fort kondition ialf.
När jag var yngre var det flera gånger jag hade min tanke att gå över till andra sidan men vågade aldrig..
Flera gånger under den tiden då jag åkte moppe ville jag så gärna köra av vägen o känna hur de kändes ooo ville köra in i den stora stenen som fanns längs vägen.


Jag har alltid haft många vänner omkring mej, el aa hade ju emelie under hela uppväxten från 10års ålder men ja tro hade ja inte haft henne så hade jag nog varit en annan människa idag negativt..
Var väl en trygghet el något, jag var jämt barnvakt dom anfrodde sig till mig..
Jag och mina vänner umgicks med fel personer oo trodde dom brydde sig om oss när dm igentligen bara uttnyttjade oss gång på gång . Så blåst man kan bli..

Jag började gymnasiet oo fick nya vänner o en ny syn på livet, skumt det där igentligen. Folk man kännt över 10 år oo gott i samam klass i över 9 år om man skulle träffa dom i centrum skulle dom aldrig falla sig in o HÄLSA? De ee konstigt igenltigen.....


Jag träffade mathias i början av 2an..Det kom som en ljuspunkt i mitt liv tror ja.. Han tog mej med stormsteg..
Helt plötsligt fick jag en känsla av  Lycklig?! Ni vet själva när man är som nykääär ooo bara myser hela tiden!
Mkt film oo  mkt snask !!!!!! vilken gjorde att vi båda 2 gick upp ännu MER i vikt.. =/.
Mathias har ju lättare för att gå ner i vikt ... På den tiden hade man sex 2-4 gånger om dagen.
Idag har vi sex kanske, el kanske ska hoppa de. De är inte de som är grejjen!

Idag har vi varit tillsammans i 3årsnart.... O jag har gått upp 15 KG tror jag sen vi vart tillsammans o REDAN dåå var jag stor! Svårt o förklara för en kille allt man försökt gjort  under sin livs tid för att gå ner i vikt.

dietist.
skol syster.
produkter
Bup
Kurator.
egen metod.
medicin.

Osv... mm....

Saken gör väl det inte lättare att mina föräldrar är stora också.
Jag har ärvt min mammas gener mkt, jag älskar och baka det gör vi jämt el gjorde mer förr. o vi älskar båda 2 efterätter..
Sjuuukt..?! Att man stoppar i sig en tallrik GLASS fast men är proppmätt efter en portion fiskgratäng..
inte hennes fel, men det kan inte va lätt!

Jag kan aldrig förklara min DROG till det som förs in  i min mun..

Tänk er att ni måste Borsta tänderna varje dag? Varje.? Det kan man ju inte va utan..
Jag måste stopppa in det där i munnen FAST jag inte behöver. Ingen kan förklara för mej varför det sitter där?
Varför åker det in i munnen utan anledning... en SJUKT JÄVLA SJUK SJUKDOM!!!!!
Är förvånad att jag inte fått hjärtstille stånd eller diabetes eller något..
Eller det kanske är samma sak som att det hugger till i hjärtat ibland, det kanske är en varning?! hmm..


Jag vill aldrig bli SMAL vill bara bli mindre. Jag vill känna känsla av att gå o kolla på kläder i str 46-44 kanske istället för 52-54 el byxor där de är XXL.....  Eller att kunna träffa människor man aldrig träffat utan att bli NERVÖS eller känna sig uttittad! Att slippa oroa sig när en kompis kommer med bilen om det är 4 dörrar så man inte behöver hoppa BAK...
jaaa du sånt som är en baggis för en annan är min vardagliga ooro....

Jag har en känsla av att min släkt o familj skämms över mej, konstigt nog har jag aldrig fått känslan av att mina kompisar gör de? För då hade dom väl inte umgåtts med mig el?! hmm.
Nee men att jag är större än mina syskon båda 2 så kollar man på deras flickvänner.. Man skulle kunna ta dom GÅNGER 2 så blir det jag.. Spelar väl ingen roll tänker ni? Men för mej gör det de....
mina föräldrar älskar mej men ibland vill jag inte tro de.. skulle dom älska mej MEEER om ja var mindre?!
Skulle min pojkväns kompisar umgås mer med honom om han hade en snygg o fräsh flickvän????!


Jag har aldrig varit så stor som jag varit nu!!!!!!!!!!! Jag har minst 40-50 KG till min idial VIKT... Där kanske jag är om några år med hjälp som jag väntar på.. Jag hopppas tiden går fort innan mitt hjärta stannar av sig själv!
Jag paserade av en slump förbi spegeln i hallen o kolla på mej själv  i trosor... O HERREGUD tänkte jag?!Är det här IdaGedda??? Dallrande Lår som består av 99 procent Celuliter.. hängande mage osv osv osv osv...
Där står jag snart nere på Stranden på Kreta inför folk jag inte känner, jag känner paniken i hela kroppen....
Det är aLLTID värre UTAN kläder i spegeln.. Usch ja..... Samtidigt e jag väl "glad" att jag e rund överallt inte bara om LÅREN eller BUKEN utan överallt...

Måste bara berätta...
vi var på bio igår, och i ingången dörren till bion såå mötte jag en kvinna, hon stannade upp i dörren o jag frågade IN ELLER UT????
hennes svar blev.. FLYTTA PÅ dig JÄVLA TJOCKIS?! Jag hann inte riktigt med själv förs min pojkvän sa VA FAN SA DU???? tll tanten men hon baara forsatt gått. I Efterhand slog det mej, jag skulle gått fram till den ensamma damen o fråga vad hon sa oo sen klappa till henne på käften hade sån jävla lust, jobbigt när man är efterklok..
Hade så gärna vela säga.

Jag är Tjock du är FUL jag kan BANTA vad kan DU?!Sen slog det mej?Neeeej Idaaa du kan inte banta? du lyckas aldrig, du har inte lyckats på 10 år... ?!

Jag vet att min pojkvän älskar mej så mkt. Men det är inte lätt när man inte kan älska sig själv ens?!


BEGÄR ingens sympati el tycka synd om.
jaa.....
Detta är min historia, min vardagliga Tanke!

Detta är min blogg därför skriver jag vad jag vill..



Jaaa tänk om man vore " mindre ".






Kommentarer
Postat av: Sophie

Älskar dig för den du är, och kommer stötta dig i det du gör! <3

2008-09-22 @ 22:56:50
URL: http://fiialiia.webblogg.se/
Postat av: Sandra, din granne

Snacka om att man får funderingar efter att man har läst det här. Gripande text. Jag håller tummarna för att det ska fixa sig för dig!

2008-09-24 @ 12:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0